Microsoft DirectX işbirlikçi vektörler desteğiyle geliyor. Sinirsel işleme teknolojisi grafik işlemlerinin sınırlarını zorlayacak.
Microsoft, DirectX için önemli bir güncelleme duyurdu. Şirket, gelecekte “collaborative vectors” (işbirlikçi vektörler) teknolojisine destek sunarak sinirsel işleme teknolojisinin grafik işlemlerine entegrasyonunu kolaylaştırmayı planlıyor. Bu yenilikle beraber, gerçek zamanlı grafik işlemlerinde performans bir hayli artacak. Ayrıntılar haberimizde…
Microsoft DirectX için gelen sinirsel işleme teknolojisi neler sunuyor?
Sinirsel işlemenin ne olduğunu bilmeyenlerimiz için, yapay zeka (AI) ve makine öğrenimi (ML) tekniklerini kullanarak geleneksel grafik işlem süreçlerini yeniden tanımlayan bir teknoloji diyebiliriz. Bu yöntem, oyunlarda ve görselleştirme projelerinde daha yüksek doğruluk ve gerçekçilik sağlayarak grafiklerin dinamik ve etkileyici olmasını sağlıyor.
Yani, Microsoft’un yeni işbirlikçi vektörler desteği, yapay zeka iş yüklerini optimize ederek AI tabanlı grafik işlem performansını ciddi şekilde artıracak. Yeni özellik, farklı boyutlardaki matris ve vektörlerin işlenmesini hızlandırırken, GPU üzerindeki yükü minimize ediyor. Dolayısıyla, küçük ölçekli sinir ağlarının GPU kaynaklarını tamamen tüketmeden grafik işlemlerine katkı sağlamasına olanak tanıyacak.
Microsoft, bu teknolojiyi geliştirmek için AMD, Intel, NVIDIA ve Qualcomm gibi sektör devleriyle iş birliği yapıyor. Ayrıca, High-Level Shader Language (HLSL) ekibiyle yakın çalışmalar yürütülüyor. Microsoft, bu güncellemeyle NVIDIA’nın yeni RTX 50 serisi Tensor Cores ve sinirsel gölgelendirme (neural shading) teknolojisinin tam potansiyelini ortaya çıkarmayı planlıyor.
Kısacası bu teknolojiler, oyun kaynaklarını optimize ederek geometrik hesaplamaların performansını artıracak ve gerçekçi oyun karakterlerinin oluşturulmasında önemli bir rol oynayacak diyebiliriz. Microsoft’un nihai hedefi ise, oyun geliştiricilere daha ileri araçlar sunarak daha etkileyici ve sürükleyici oyun deneyimleri yaratmalarını sağlamak. İşbirlikçi vektörlerin ilk önizlemesinin de kısa süre içinde yayınlanacağı açıklandı.
Sizce bu yenilikler oyun sektörünü rahatlatır mı? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlar kısmında paylaşabilirsiniz…