Judas neler vadediyor? BioShock serisinin geliştiricisi Ken Levine tarafından hazırlanan oyun için beklentiler yüksek.
Oyun dünyasının deneyimli ismi Ken Levine ve stüdyosu Ghost Story Games’in son yapımı Judas, iddialı bir hikaye odaklı deneyim olmaya hazırlanıyor. Son röportajda Levine, Judas’ın geliştirme sürecine dair detaylı bilgiler verdi.
Judas neler vadediyor?
Judas’ın temelinde aslında oyuncuların kararlarına ve eylemlerine göre şekillenen bir hikaye yatıyor. Levine açıklamasında, “Judas’ta izlediğimiz yaklaşım, oyuncu eyleminin tanınmasına ve buna verilen tepkiye dayanıyor” ifadelerini kullandı.
Bu seviyedeki etkileşimi sağlayabilmek için Ghost Story Games’teki geliştirme ekibi, oyuncuların hikayeyle etkileşim kurabileceği sayısız yolu öngörerek kodlamak gibi karmaşıklıklarla başa çıkıyor. Stüdyo, ara sahnelerin kullanımını en aza indirmeye çalışıyor ve hikayenin oyuncu seçimlerine bağlı olarak gelişmesini istiyor.
Judas’ın karşılaştığı önemli zorlukların başında, kıyamet sonrası bir gemide geçmesi ve oyuncuların bu gemide mahsur kalması yatıyor. Buna göre geliştirici, oyunda yapay zeka kullanma fikrini reddetti ve teknolojinin şu anki sürekliliği sağlama ve oyuncu eylemlerinin sonuçlarını anlama konusunda yetersiz olduğunu söyledi.
Inside ve BioShock serisi gibi hikaye odaklı deneyimler sunan Levine, Judas ile interaktif hikaye anlatıcılığında yenilikçi bir adım yaratmayı hedefliyor. Levine açıklamasında, “Bu karmaşık bir problem ve bunu çözmenin tek bir yolu olduğunu düşünmüyorum” dedi.
Peki siz bu konuyla ilgili olarak neler düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlar kısmından bizimle paylaşmayı unutmayın.